Kosthold og styrketrening

Som jeg har skrevet om tidligere har det vært litt eksperimentering på forskjellig vis den siste tiden, både i forhold til hvordan jeg har lagt opp styrketreningen min, men også i forhold til kostholdet. En liten oppdatering på hvordan det går med begge er derfor på tide.

Kort fortalt så er jeg veldig fornøyd med begge deler. Jeg skiftet over til å trene hele kroppen tre ganger i uken, framfor å dele muskelgruppene opp over de ulike dagene som jeg tidligere gjorde. I begynnelsen etter treningsøktene var kroppen veldig stiv og støl, men det virker nå som jeg er blitt vant med den ekstra påkjenningen. Styrken min har også økt jevnt og trutt, så enn så lenge blir det å fortsette i samme stil i tiden framover.

Kostholdet fortsetter fortsatt også i samme retning, og jeg fokuserer på måltider bestående i all hovedsak av egg, kjøtt, frukt og store mengder grønnsaker. Det høres kanskje noe kjedelig ut, men det er er overraskende hvor stor variasjon det går an å få til. Jeg har også oppdaget en mengde nye grønnsaker som jeg aldri har spist før, og jeg føler egentlig ikke at jeg går glipp av så mye med å ikke spise brød eller andre kornprodukter. Stort sett så tror jeg også at mennesker kan bli vant til å spise det meste, etter som alt blir til en vane etter hvert. Kristin har også begynt på den samme dietten og har den samme oppfatningen som meg. Er veldig heldig som har en samboer som er på samme dietten, da det gjør felles måltider og handling mye lettere.

Posted under Ukategorisert

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *